Productomschrijving
Campagnolo Chorus 12 Crankset 12-speed 32/48 tanden
De beschrijving van dit product is automatisch vertaald. Onze excuses voor eventuele fouten.
De nieuwe Chorus crankset is een echt concentraat van technologie en veelzijdigheid. Het is technisch geavanceerd omdat het gebruik maakt van de constructietechnologie met unidirectionele opstelling van koolstofvezels, rechtstreeks verkregen uit de mal zonder oppervlaktelaag en, net als de Record crankset, gebruik maakt van de Ultra-Torque stalen trapasas. Het is veelzijdig omdat de nieuwe 123 mm gatencirkel, hoewel het een structuur met extreme prestaties biedt, zorgt voor een grotere verscheidenheid aan toepassingssegmenten. De nieuwe, gereduceerde boutcirkel van de Chorus crankset, die wordt geleverd met crankarmlengtes in de maten 170, 172,5 en 175 mm, maakt het compatibel met 52/36, 50/34 kettingringen en de nieuwste 48/32 ringen.
Ultra Koppel
LICHT GEWICHT, STIJFHEID, VEREENVOUDIGDE INSTALLATIE EN ONDERHOUD: ULTRA-TORQUE. DIT IS CAMPAGNOLO'S ANTWOORD VOOR GEÏNTEGREERDE CRANKSTELLEN.
6 jaar na de introductie wordt Ultra-Tourque nog steeds erkend als de krachtigste fiets trapas in termen van kracht, gewichtsbesparing en krachtoverbrenging.
Campagnolo heeft ervoor gezorgd dat de twee helften van de trapas onafscheidelijk verbonden zijn met de respectievelijke crankarmen. Deze nieuwe ontwikkeling heeft het mogelijk gemaakt om het zijdelingse uitsteeksel van het frame op ashoogte aanzienlijk te verminderen, waardoor ongewenst contact met de enkel bij het trappen wordt voorkomen.
Hun montage is uiterst eenvoudig, een enkele overmaatse schroef wordt gebruikt om de twee helften van de as stevig te verbinden. Wat betreft de effectiviteit van de overdracht van draaimomentum kan dit systeem goed staan ten opzichte van een as die uit één stuk bestaat.
Bovendien is Campagnolo er ondanks het smalle zijprofiel in geslaagd om de lagers buiten het trapashuis te plaatsen, waardoor de as, die een grotere diameter heeft gekregen, stugger is geworden dankzij de grotere steunbreedte. Campagnolo heeft deze eigenschappen kunnen bereiken door gebruik te maken van de Ultra-Torque, gebaseerd op de Hirth tandwieloverbrenging, een ingenieus mechanisch systeem dat is ontstaan uit een lange ervaring in de motorbouw op het gebied van koppelingen voor roterende assen en motorassen.
Dit is in principe een koppelingsverbinding met zelfcentrerende en zelfuitlijnende tandwieloverbrenging, die in het midden van de binnenste lageras is geplaatst, waar de uiteinden van de ashelften stevig met de krukarmen in aanraking komen.
Details
- Oppervlaktebehandeling van de kettingringen voor een langere levensduur
- Hoge stijfheid en optimale krachtoverbrenging
- Symmetrische tanden voor de binnenste kettingring
- Soepele en nauwkeurige transmissie, zelfs bij extreem diagonale kettingposities
- Geoptimaliseerd ontwerp voor elke kettingringcombinatie - Maximale prestaties, voortdurend
- ongewijzigde Q-factor (145,5 mm) De benodigde ruimte en de biodynamica van de krukasrotatie veranderen niet.