Fietsen Online Shop - Bikester
Magazijnopruiming – kortingen tot 80%1
GRATIS RETOURNEREN
Gratis Levering vanaf €996
Tijdelijk kunnen er beperkingen zijn voor klachten en vertragingen bij terugbetalingen. We werken eraan om je de diensten zoals gewoonlijk aan te kunnen bieden.
Unfortunately the desired product is currently sold out

DT Swiss XM 1700 Spline Achterwiel 29" Disc CL 12x148mm TA Shimano Light 21mm

ID: 1227195

Adviesprijs € 463,90
€ 417,99
BTW inbegrepen., gratis verzending

Ik wil graag gecontacteerd worden, als het artikel weer beschikbaar is.

We slaan je aanvraag 3 maanden op. Als het artikel in deze weer periode beschikbaar is, nemen we contact met je op.
GRATIS RETOURNEREN
Gratis Levering vanaf €996

Productomschrijving

DT Swiss XM 1700 Spline Achterwiel 29" Disc CL 12x148mm TA Shimano Light 21mm

De beschrijving van dit product is automatisch vertaald. Onze excuses voor eventuele fouten.

De beste aluminium all-mountain wielen - punt. DT Swiss heeft hiervoor de XM 1700 SPLINE wielen ontwikkeld. Jij beslist of ze geslaagd zijn. DT Swiss heeft ze gebouwd om te domineren op de berg. Met lichtgewicht en robuuste, gelaste velgen, perfecte tubeless compatibiliteit voor grip en lekbestendigheid en de betrouwbare naven met RATCHET freehub-systeem en 36 aangrijppunten. Met de XM 1700 SPLINE staat niets jouw persoonlijke all-mountain avontuur in de weg.

TUBELESS TECHNOLOGIE
Tubeless banden bieden een aantal doorslaggevende voordelen ten opzichte van de conventionele combinatie van band en binnenband: De band kan met minder druk worden bereden zonder risico op "snakebites" en biedt daardoor meer grip. De lagere druk zorgt ook voor meer rijcomfort. Het ontbreken van de binnenband betekent dat er geen wrijving is tussen de binnenband en de band en dat de rolweerstand dus lager is bij off-road rijden en rijden over obstakels. Als er ook tubeless melk wordt gebruikt, is de band ook immuun voor lekrijden en kleine snijwonden. Een groot voordeel voor iedereen die graag lange afstanden aflegt, weg van de dichtstbijzijnde fietsenwinkel.

De voordelen
Tubeless Ready velgen van DT Swiss hebben nog meer voordelen ten opzichte van conventionele velgen. Dankzij het ontwerp van hun dwarsdoorsnede springt de band gewoon op zijn plaats wanneer hij wordt opgepompt, zodat meestal alleen een normale vloerpomp nodig is. Het uitgekiende profiel van de DT Swiss velgen zorgt ook voor een nauwkeurige en stevige pasvorm van de band, zelfs onder zware rijomstandigheden.

De perfecte pasvorm
De profielen van DT Swiss velgen zijn speciaal ontworpen voor tubeless gebruik. Ze garanderen een perfecte pasvorm en maken het monteren van de band zo eenvoudig mogelijk. Toch is het altijd mogelijk om een conventionele combinatie van band en binnenband te gebruiken.

DT Swiss ventiel
Het gebruik van aluminium bespaart 40% gewicht in vergelijking met conventionele messing kleppen. Het geïntegreerde ventielgereedschap in de ventieldop bespaart tijd en moeite bij het zoeken naar het juiste gereedschap om het ventielinzetstuk te verwijderen. De conische ventielbasis zorgt voor een nauwsluitende pasvorm. Het DT Swiss tubeless ventiel past perfect bij DT Swiss velgen en zorgt voor een perfecte afdichting voor lange, probleemloze ritten.

DT Swiss Tubeless Band
De DT Swiss Tubeless Ready Tape sluit de velg af en fungeert ook als velglint. Het is verkrijgbaar in verschillende maten om het perfect aan te passen aan de verschillende binnenbreedtes van de velgen.

De DT Swiss Tubeless Ready Kit
De DT Swiss Tubeless Ready Kit wordt gebruikt om de Tubeless Ready velg af te dichten en zo tubeless rijden mogelijk te maken. DT Swiss raadt ook sterk het gebruik van een hoogwaardig bandenafdichtmiddel aan bij het gebruik van tubeless-specifieke banden. Bij gebruik van Tubeless Ready banden is het gebruik van afdichtmiddel verplicht (het afdichtmiddel dicht de band af, die in eerste instantie niet luchtdicht is). Een tubeless setup bereikt alleen zijn volledige potentieel met een afdichtmiddel! Zorg ervoor dat het afdichtmiddel compatibel is met de velg, het velglint en de band. Het mag op geen enkele manier corrosief of agressief zijn. Neem bij twijfel contact op met de fabrikant van het afdichtmiddel, zodat je je DT Swiss garantie niet verliest.

PRO LOCK TECHNOLOGIE
In het Pro Lock proces wordt een gepatenteerde tweecomponentenlijm in de schroefdraad van de nippel gespoten, waardoor extreem duurzame wielen kunnen worden gebouwd. Zodra de nippels zijn vastgeschroefd, wordt de lijm geactiveerd, die bij kamertemperatuur uithardt na ongeveer minuten. 6 - 7 uur om volledig uit te harden. Herhaaldelijk opnieuw centreren is zonder problemen mogelijk, hoewel de kleefkracht bij elke nieuwe centrering iets afneemt.

PRO LOCK - FEITEN
DT Pro Lock voorkomt dat de spaak-nippelverbinding vanzelf loskomt.
Interne tests tonen aan dat wielen gebouwd met DT Pro Lock een keer langere levensduur hebben dan wielen met conventionele nippels.
Geschikt voor handmatig en machinaal rijgen. Het gebruik van smeermiddelen of olie wordt niet aanbevolen.
Alle DT Swiss nippels zijn verkrijgbaar met en zonder DT Pro Lock.

PHR-TECHNOLOGIE - Pro Head-verstevigingssysteem
Het PHR-systeem vergroot het draagoppervlak van de nippels op de velg en vermindert de plaatselijke belasting. De piekbelastingen worden verlaagd, zodat DT de velg nog lichter kan maken. De vorm van de schijf werkt ook als een kogelgewricht en lijnt automatisch de specifieke DT Squorx Pro Head kogelnippels uit met de spaak, waardoor de kans op een gebroken spaak of gebarsten velg afneemt.

INVALSHOEK VAN BETROKKENHEIDSTECHNOLOGIE
Een veelbesproken onderwerp op dit moment: Verlovingshoek. Wat zit er achter dit woord en hoe beïnvloedt deze hoek het rijgedrag?

HOEK VAN BETROKKENHEID
De drukhoek is de grootst mogelijke hoek die het freewheelhuis kan draaien totdat de tanden van het freewheelhuis volledig in elkaar grijpen en de naafschijf versneld is. Deze hoek kan worden berekend door 360 te delen door het aantal aangrijppunten van het vrijloopsysteem.

EFFECTEN VAN RIJGEDRAG
Wanneer en hoe beïnvloedt deze hoek het rijgedrag?

BACKLASH
De speling is de maximale vrije slag die de crank kan maken voordat het vrijloopmechanisme aangrijpt en het in de crank geïnvesteerde vermogen omzet in versnelling bij de naaf.

Deze vrije slag wordt beïnvloed door drie factoren: de cranklengte, de overbrengingsverhouding en de drukhoek.
De lengte van de krukas en de drukhoek zijn evenredig met de vrije slag van de krukas. De overbrengingsverhouding heeft daarentegen een omgekeerd evenredig effect op de speling.
Conclusie: Hoe kleiner de overbrengingsverhouding, hoe groter de maximale vrije slag van de crank.
Wanneer is het belangrijk om snel in te grijpen? Als het gaat om beklimmingen en situaties waarin je onmiddellijk moet versnellen om obstakels te overwinnen.

TERUGSLAG PEDAAL
Terugslag op de pedalen is een fenomeen dat alleen voorkomt bij volledig geveerde fietsen. Het wordt veroorzaakt door de kettingspanning wanneer de vering wordt samengedrukt, wat leidt tot een achterwaartse beweging van de cranks. Deze kettingspanning voorkomt ook dat de ophanging vrij kan bewegen.

Maar wat heeft terugslag op het pedaal te maken met de drukhoek?

Om het effect gedetailleerder te beschrijven, gaat DT eerst uit van twee aannames. Het achterwiel zit vast en kan niet rechtsom of linksom draaien. De tweede aanname is dat DT zich in een statische situatie bevindt, wat betekent dat ze de rijsnelheid negeren.

Welke invloed heeft de ophanging?
Als de crank niet kan draaien, houdt de kettingspanning de afstand tussen de trapas en de achteras constant, waardoor de achterbrug niet vrij kan bewegen en de vering niet kan worden samengedrukt.

TERUGSLAG PEDAAL
INSCHAKELPUNTEN VRIJLOOPSYSTEEM
Wat heeft de terugslag van het pedaal te maken met het aantal aangrijpingspunten van de vrijloop?
Om de invloed van de aangrijpingshoek op de terugslag van het pedaal te begrijpen, is het het gemakkelijkst om eerst naar de twee uitersten te kijken, onmiddellijke aangrijping = aangrijpingspunten en geen aangrijping en 0 aangrijpingspunten.

ONMIDDELLIJKE INTERVENTIE
Onmiddellijke interventie zou mogelijk zijn met een vrijloopsysteem met een oneindig aantal interventiepunten (POE). Het freewheelhuis is gekoppeld aan de naafmantel in elke denkbare situatie waarin het freewheelhuis zich kan bevinden. Het freewheelhuis kan linksom draaien, maar niet rechtsom.

Wanneer de vering wordt samengedrukt, neemt de afstand tussen de trapas en de achteras toe (afhankelijk van de kinematica van de fiets).

De kettinglengte kan worden gewijzigd met behulp van de kettingspanner. Omdat het freewheelhuis alleen linksom kan bewegen, moet de ketting ook linksom bewegen, waardoor de cranks naar achteren bewegen.

Als de crank vast zou zitten, zou het niet mogelijk zijn om de afstand tussen de trapas en de achteras te veranderen, waardoor de vering niet vrij zou kunnen bewegen.

GEEN TOEZEGGING
0 INTERVENTIEPUNTEN
Het andere uiterste zou een freewheel systeem zonder aangrijppunten zijn, wat zou betekenen dat het freewheelhuis vrij in beide richtingen zou kunnen draaien.

Met deze beginpositie kunnen het freewheelhuis en de ketting nu ook met de klok mee bewegen. De kettinggroei die nodig is voor een vrij bewegende achterdriehoek kan zelfs plaatsvinden met een vaste crank, omdat de ketting nu met de klok mee kan bewegen via de cassette.

VOORBEELD TERUGSLAG PEDAAL
Laten we aannemen dat een volledig geveerde fiets met 50 mm veerweg een terugslag van 3 heeft bij een overbrengingsverhouding van 32x14. Wat betekent dit voor freewheelen?

Om de invloed van de inschakelhoek op de terugslag van het pedaal te begrijpen, moet je weten hoeveel het freewheel zou draaien. Hiervoor moet je de terugslag van het pedaal vermenigvuldigen met de overbrengingsverhouding. 3 op de crank betekent een 6,8 grote rotatie van de freewheelbody. In een systeem zonder vergrendeling kan het freewheelhuis in elke positie vrij door de juiste hoek draaien en is er nooit sprake van terugslag op het pedaal. In een systeem met onmiddellijke aangrijping of met een groot aantal aangrijppunten is de kans op terugslag van het pedaal groot. Met betrekking tot het voorbeeld betekent dit dat er een grote kans is op terugslag van het pedaal bij een drukhoek van minder dan 6,8.

AANVULLENDE AANTEKENINGEN
Tijdens de reis draait de naaf met een bepaalde snelheid. Om te versnellen moet het naafhuis van de freehub in contact komen met de naaf, en dit gebeurt alleen als de cassette sneller draait dan de naaf. Als de hoeksnelheid van de naaf sneller is dan die van de cassette, kan het freewheelhuis niet aangrijpen en zal het wiel niet versnellen.

Voor terugslag van het pedaal betekent dit dat als de hoeksnelheid van de naaf hoger is dan de snelheid van de freewheelbody die wordt gegenereerd door de rek van de ketting, er geen terugslag van het pedaal of negatieve invloed op je vering zou optreden.

Maar het is niet eenvoudig om deze kritische snelheid te bereiken, want hoe sneller je rijdt, hoe groter de kans op hardere compressies en hoe sneller de snelheid van het freewheel lichaam wordt bereikt door de ketting. Als het gemakkelijk was om deze snelheid te bereiken, zouden -renners niet experimenteren met het verwijderen van tandwielen uit de cassette om een stationair toerental te hebben om de terugslag van het pedaal te elimineren.

Er zijn echter ook fietsen die een kinematica hebben waarbij nauwelijks sprake is van terugslag op de pedalen.

CONCLUSIE
is van mening dat er met drie factoren rekening moet worden gehouden bij het ontwikkelen van een optimaal freewheel-systeem: Betrouwbaarheid, gewicht en inzetpunten. Het is echter belangrijk om te onthouden dat er een wisselwerking is tussen deze drie factoren. Als DT een systeem met meer aangrijpingspunten zou introduceren, zouden ze het naafontwerp moeten vergroten, wat uiteindelijk tot een aanzienlijk hoger gewicht zou leiden. Maar in plaats van de drukhoek te minimaliseren, moet de algehele prestatie van het systeem worden gemaximaliseerd. DT is nog steeds van mening dat een systeem met 36 interventiepunten de beste optimalisatie is binnen dit driedimensionale perspectief wat betreft betrouwbaarheid, gewicht en interventiepunten.

RATELTECHNOLOGIE

LEGENDARISCHE BETROUWBAARHEID
Het gepatenteerde vrijloopsysteem met uiterst precieze tandschijven garandeert maximale belastbaarheid en betrouwbaarheid. De gelijktijdige inschakeling van de getande schijven maakt het ratelsysteem uiterst betrouwbaar, omdat de belasting gelijkmatig wordt verdeeld over een groot contactoppervlak.

CONCEPT ZONDER GEREEDSCHAP
Het insteekontwerp van de Ratchet System-naven maakt snel en gereedschapsloos onderhoud mogelijk.

FREEWHEELBODY OMBOUWEN
Dankzij het concept zonder gereedschap kan binnen enkele seconden worden omgeschakeld naar een andere aandrijflijnstandaard.

Details

  • Vrijloopsysteem: Vergrendelingssysteem 36 SL
  • ASTM-indeling: 4
Alle modellen uit de serie DT Swiss XM laten zien

In het kort

asstandaard
asstandaard
Steekas
Materiaal
Materiaal
Aluminium
Afmetingen (inch)
Afmetingen (inch)
29 inch
Geconstueerd voor remtype
Geconstueerd voor remtype
---
Geconstueerd voor remtype
Geconstueerd voor remtype
Schijfrem Center Lock

Uitrusting

Doel
All Mountain/Enduro, All Mountain / Trail
Belangrijkste informatie
Uitvoering:
Achter
Aspennen
assysteem:
achterwiel 12x148
asstandaard:
Steekas
Velgen
Materiaal:
Aluminium
Model:
Holle kamer
Profielhoogte:
laag (< 30mm)
Hoogte:
21 mm
Type band:
Draadbanden/Clincher
remsysteem:
Schijfrem
Ventielgat:
6,5mm
Geschikt voor Tubeless:
ja
Breedte:
35,00 mm
Binnenbreedte:
30,00 mm
Afmetingen (inch):
29 inch
Naaf achter
Type:
DT Swiss 350
Materiaal:
aluminium
Inbouwbreedte:
148 mm
Diameter as:
12 mm
Tandkrans type:
Shimano HG M 8-10s / MTB 11s
Aantal versnellingen:
11
Aantal spaken:
28
Eigenschappen:
Voor steekas
Spaken
Model:
Spoken: DT competitie straightpull / nippel: DT ProLock Squorx ProHead alu
Inspaken:
3-kruisingen (1:1)
Wiel voor
Geconstueerd voor remtype:
---
Wiel voor
Geconstueerd voor remtype:
Schijfrem Center Lock
Gewicht:
966,00 g
Impeller
max. totale belasting:
120,00 kg
Levering
Levering:
Impeller, TL-band 32 mm, TL-klep MTB 32 mm, IS 6-gaats adapter MTB
Modeljaar
2023
Artikelnummer
1227195
Artikelnummer fabrikant
WXM1700TEDBSA13806
EAN
7613052098401

Meningen van klanten

5.0
2 Klantenbeoordelingen
1 Ster
0
2 Sterren
0
3 Sterren
0
4 Sterren
0
5 Sterren
2
Wij voeren geen afzonderlijke controles van klantenbeoordelingen uit, om er zeker van te zijn dat deze van daadwerkelijke consumenten afkomstig zijn. Alle bezoekers van onze website kunnen beoordelingen over onze producten indienen en dit is niet gekoppeld aan een klantenaccount of een registratie vooraf op onze website. Wij gebruiken een geautomatiseerd woordfilter om beledigende, racistische of promotionele beoordelingen in een vroeg stadium te vermijden. Hiernaast worden binnenkomende beoordelingen handmatig doorgenomen en de inhoud ervan gecontroleerd op logische tegenstrijdigheden en andere opvallende kenmerken.
Verwijder alle filters
DT Swiss XM 1700 Spline Achterwiel 29" Disc CL 12x148mm TA Shimano Light 21mm
Stig
Heel gelukkig
Vertaald uit Zweedse Naar origineel
Verzending prijs kwaliteit allemaal goed
26.11.2020
DT Swiss XM 1700 Spline Achterwiel 29" Disc CL 12x148mm TA Shimano Light 21mm
Stig
Zeer goede wielen
Vertaald uit Zweedse Naar origineel
Goede prijs gratis verzending. Goede koop
26.11.2020