Fietsen Online Shop - Bikester
Magazijnopruiming – kortingen tot 80%1
GRATIS RETOURNEREN
Gratis Levering vanaf €996

Verzendkosten

Kleine producten
ARTIKEL STANDARD
TOT € 99,- € 4,99
VANAF € 99,- Gratis
Fietsen, bulkgoederen
BESTELLWERT STANDARD
Fietsen, bulkgoederen € 29,99

Door welk logistiek bedrijf wordt mijn bestelling bezorgd?

Bikester werkt samen met DHL, DPD, UPS en Hartmann om uw bestellingen te bezorgen. Grotere en zware pakketen worden per expeditie verzonden. Zij worden ingeschakeld afhankelijk of u een kayak of alleen wandelschoenen besteld heeft. Nadat onze logistieke afdeling uw bestelling aan hen heeft afgegeven voor verzending, ontvangt u een verzendbevesting per e-mail. Hierin staat het track & trace nummer waarmee u het pakket bij onze bezorgpartner gemakkelijk kunt volgen. U kunt ook bij ons inloggen met uw klantgegevens en uw pakket volgen via de bestelgeschiedenis. De bezorging van uw bestelling door de pakketdiensten is tot aan uw voordeur, bij levering per expeditie wordt tot aan de stoeprand geleverd.

Hoe lang is de levertijd?

De geschatte levertijd van je bestelling wordt tijdens het betaalproces weergegeven. Levertijden variëren, afhankelijk van het feit of je bijvoorbeeld een fiets — die veel ruimte inneemt — of een klein artikel hebt besteld. Dankzij het Track & Trace proces kun je je bestelling in de gaten houden en weet je waar deze op welk moment is.

Kan ik mijn bestelling bij Bikester afhalen?

Wij van Bikester verkopen uitsluitend via het internet en we hebben geen vestiging in België. Onze producten worden vanuit ons magazijn in Esslingen, Duitsland verstuurd en langskomen is dus helaas geen mogelijkheid. We kunnen uw adres helaas niet meer wijzigen. De bezorgdienst zal het pakket op het opgegeven adres proberen te bezorgen. Mocht dit niet lukken zal het pakket automatisch worden geretourneerd, mits anders aangegeven door de bezorgpartner.

Is de BTW al in de verzendkosten verrekend?

Alle verzendkosten zijn inclusief BTW.


Wat zijn de verzendkosten voor winkelwagens met gemengde goederen?

De verzendkosten voor gemengde goederen (fietsen + kleine onderdelen) worden altijd berekend op basis van de bestelde fiets. Dus als je een fiets of e-bike bestelt, nemen we de verzendkosten voor de door jou bestelde kleine onderdelen over, ongeacht het bedrag. De bestelwaarde voor fietsen en e-bikes wordt altijd onafhankelijk van de bestelde kleine onderdelen berekend.

Door welk transportbedrijf wordt uw bestelling geleverd?

We werken met onze partners DHL en DPD (kleine producten en kleding), UPS (bijv. fietsen, loopfietsen, banden), of met transporteur Hartmann.

Na een succesvolle verzending van uw bestelling vanuit ons logistiek centrum, ontvangt u een verzendbevestiging van ons per e-mail. Via uw profiel op onze site, kunt u de actuele status van uw bestelling volgen.

Let op: de levering van uw bestelling is bij levering van DHL en DPD tot aan de voordeur, bij levering door Hartmann tot aan de stoeprand.

UPS – trackingnummer begint met 1Z
De UPS tracking geeft een verwachte dag van bezorging aan, een tijdstip is helaas niet mogelijk. UPS probeert uw pakket twee keer te bezorgen, en stuurt het retour wanneer dit niet lukt.

Graag wijzen wij u er op dat onze verzendingen automatisch worden ingepland, en wij een voorkeur voor een specifieke vervoerder niet kunnen verwerken.

Kan ik de dag en het tijdstip van de bezorging aanpassen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Onze logistieke partner heeft geen invloed op het exacte bezorgmoment.

Tot waar wordt uw bestelling bezorgd?

De bezorging van uw bestelling met levering door een pakketdienst (DHL, DPD of UPS) is tot aan uw voordeur, levering door een transporteur (Hartmann) is tot op de stoep of het erf voor uw huis.

Zijn de verzendkosten inclusief een transportverzekering, en wat dekt die verzekering?

Voor elke bestelling die ons logistieke centrum verlaat, hebben we een transportverzekering afgesloten. Wij dragen hiervoor de kosten, u hoeft hier zelf niets voor te betalen. Deze transportverzekering dekt alle mogelijke schade of het verlies van de bestelling, tot de inontvangstname. U ontvangt in ieder geval een volledig intact en net pakket, met daarin de complete inhoud van uw bestelling. Al het andere komt voor onze rekening. Als er toch daadwerkelijk iets beschadigd is geraakt tijdens de verzending, zorgen wij voor een eenvoudige en snelle vervanging.

Kan het bezorgadres na verzending nog worden aangepast?

Nee, een verandering van de gegevens is na overhandiging aan onze logistieke partner helaas niet meer mogelijk.

Op welke dagen wordt uw bestelling bezorgd?

Uw bestelling kan van maandag tot en met zaterdag door DHL en van maandag tot en met vrijdag door UPS geleverd worden.

Waarom is uw bestelling over meerdere pakketten verdeeld?

Omdat we uw bestelling zo snel mogelijk willen verzenden, kan het voorkomen dat we deze over meerdere pakketten verdelen. Na uw aankoop ontvangt u zoals gewoonlijk een bestelbevestiging van ons per e-mail. Zodra het pakket ons logistieke centrum heeft verlaten, ontvangt u een verzendbevestiging voor elk pakket per e-mail, met elk een afzonderlijk verzendnummer.

Of uw aankoop in een losse verzending komt, wordt automatisch door ons bestelsysteem bepaald. We hebben voor deze verzendoptie gekozen, om u een nog betere service aan te kunnen bieden en vertraging in de levering zoveel mogelijk te vermijden. Wilt u je bestelling absoluut niet in meerdere pakketten ontvangen, kunt u dit in de winkelwagen, door het weghalen van het vinkje in de checkbox, aangeven.

Waar moet u bij het retourzenden van een losse levering op letten?

Als u ons een of meer producten terug wil sturen, kunt u simpelweg de producten in één pakket aan ons terugsturen. Let er alsjeblieft wel op, dat alle bijbehorende papieren die u bij de verschillende pakketten hebt gekregen, hierbij worden meegeleverd.