Productomschrijving
Felt AR Advanced Disc Ultegra, wit (white)
De beschrijving van dit product is automatisch vertaald. Onze excuses voor eventuele fouten.
Als gevolg van knelpunten en vertragingen in wereldwijde toeleveringsketens, is het mogelijk dat de fabrikant afzonderlijke onderdelen van de oorspronkelijke specificaties heeft vervangen door onderdelen van minstens gelijkwaardige, of zelfs hogere kwaliteit. De geleverde fiets kan in individuele gevallen dus iets afwijken van de afbeeldingen in onze shop.
De gloednieuwe AR is de fiets die je nodig hebt wanneer snelheid je inspireert en opwindt. Of je nu op jacht bent naar PR's, segmenten of Olympisch goud, de AR is gebouwd om je naar de finish te brengen. Niet alleen sneller, maar in alle opzichten beter - de nieuwe AR is ontworpen met het oog op prestaties. Felt weet dat snelheid niet alleen over het bedriegen van de wind gaat - hoewel de AR in dit opzicht niet teleurstelt. Het gaat er ook om jezelf frisser en relaxter te houden dan de concurrentie. Daarom bouwden ze de nieuwe AR vanaf nul, te beginnen met een blanco vel papier. Ze namen de prestatiegegevens van de bestaande AR omdat ze wisten hoe snel het was en dat het een referentiepunt zou blijven voor racers en een groot deel van de fietsindustrie. Maar ze hebben ook het belang van de rijkwaliteit en het rijgedrag vergroot om ervoor te zorgen dat het totaalpakket gewoon de snelste en beste aeroracemotor is die ze ooit hebben ontwikkeld. Afhankelijk van de omstandigheden is de AR maar liefst 9% sneller dan de vorige AR!
Aerodynamica
Het Aero-paradigma is geëvolueerd. Voorbij zijn de lange, diepe doorsneden, druppelvormen en harde randen waarvan ooit gedacht werd dat ze het meest efficiënt door de wind zouden snijden. De nieuwste onderzoeks- en industrietheorieën hebben de ontwikkeling van aerofietsen verschoven naar gesneden, afgeplatte profielen die geoptimaliseerd zijn voor echte rijomstandigheden. Hierdoor zullen goed ontworpen fietsen beter presteren in de werkelijke rij- en raceomstandigheden die fietsers het vaakst tegenkomen. De voordelen van dit nieuwe paradigma op het gebied van de prestaties hebben zich in de loop van de jaren bewezen en de snelheidswinsten zijn bevestigd. Bij de ontwikkeling van de nieuwe AR volgden zij deze theoretische modellen en industrieverbeteringen met meer bewuste, praktische inspanningen om hun eigen platform vooruit te helpen.
Cockpit & Besturing/Handling
Terwijl volledig verborgen kabelmanagementsystemen esthetisch minimaal kunnen lijken wanneer ze in een precieze configuratie worden geïnstalleerd, heeft een echt gesloten systeem een aantal nadelen. Dit omvat vooral een veel bewerkelijker en tijdrovender onderhoudsproces. Het maakt het ook moeilijker voor de fiets om te breken tijdens de reis. En door de inherente beperkingen van de ruimte kunnen veel volledig verborgen systemen overmatige slijtage aan kabels en behuizingen veroorzaken, tenzij ze perfect zijn afgesteld door een ervaren monteur. Op dezelfde manier beperken de configuraties van het stuur en de stuurpen uit één stuk het vermogen van de rijder om zijn of haar favoriete lichaamshouding te kiezen en zijn of haar favoriete stuurinterface af te stellen.het beproefde systeem van de AR stelt rijders in staat om hun half-geïntegreerde stuurpen (in lengtes van 80 mm tot 140 mm) of hun favoriete stuurpen te gebruiken in welk materiaal en welke lengte ze ook kiezen, evenals hun favoriete stuur in een verscheidenheid aan materialen, vormen en maten.
Snelheid door comfort
Felt was de pionier van een uniek zadelpenontwerp voor de vorige generatie AR, en het bood zo'n hoog niveau van aërodynamische efficiëntie en rijkwaliteit dat het niet meer dan logisch was dat het opnieuw zou worden bekeken voor de nieuwe AR. Deze nieuwste versie heeft nog steeds het kenmerkende splitdesign, dat niet alleen een aerodynamisch geoptimaliseerde interface tussen de zadelpen en de verbinding van de zadelbuis biedt, maar ook de twee helften van de zadelpen onafhankelijk van elkaar laat buigen en afschuiven, waardoor het algehele comfort van de rijder wordt verhoogd. Ze hebben ook een gezamenlijk gegoten rubberen inzetstuk ontwikkeld dat in het aansluitpunt van de zadelpen en de zadelbuis zit en de hele interface extra flexibiliteit geeft. Ten slotte maakt het ontwerp van de gegroefde zadelpen het mogelijk om een eigen klemmechanisme te gebruiken dat gebruik maakt van dunnere carbonwanden voor een lichtere algemene opstelling en een fijnere afstelling voor het comfort van de rijder. Wat betekent dit allemaal? De nieuwe AR-zadelpen biedt 112% meer flexibiliteit dan de zadelpen van de vorige AR-generatie. Puristen zullen zeggen dat een aero road bike niet "comfortabel" moet zijn. Maar Felt heeft een andere mening.