Fietsen Online Shop - Bikester
Magazijnopruiming – kortingen tot 80%1
GRATIS RETOURNEREN
Gratis Levering vanaf €996
Tijdelijk kunnen er beperkingen zijn voor klachten en vertragingen bij terugbetalingen. We werken eraan om je de diensten zoals gewoonlijk aan te kunnen bieden.
Unfortunately the desired product is currently sold out

Vitus Venon EVO-GR Rival eTap AXS intl., blauw

ID: 2030319

Adviesprijs € 3.899,99
€ 3.669,00
BTW inbegrepen. plus Verzendkosten

Ik wil graag gecontacteerd worden, als het artikel weer beschikbaar is.

  • Choose Framemaat
  • Choose Framemaat
    Maat berekenen
    XS | 46cm (28") sold out online
    S | 48cm (28") sold out online
    M | 50cm (28") sold out online
    L | 52cm (28") sold out online
    XL | 54cm (28") sold out online
    XXL | 56cm (28") sold out online
We slaan je aanvraag 3 maanden op. Als het artikel in deze weer periode beschikbaar is, nemen we contact met je op.
GRATIS RETOURNEREN
Gratis Levering vanaf €996

Productomschrijving

Vitus Venon EVO-GR Rival eTap AXS intl., blauw (midnight blue)

Als gevolg van knelpunten en vertragingen in wereldwijde toeleveringsketens, is het mogelijk dat de fabrikant afzonderlijke onderdelen van de oorspronkelijke specificaties heeft vervangen door onderdelen van minstens gelijkwaardige, of zelfs hogere kwaliteit. De geleverde fiets kan in individuele gevallen dus iets afwijken van de afbeeldingen in onze shop.

Eén fiets, twee persoonlijkheden - dit is je weg, zonder beperkingen
De nieuwe Vitus Venon EVO is een allroad wonder, ontwikkeld om de grens tussen gravel en de weg te laten vervagen. Hij leent techniek en technologie die zich bewezen heeft in de high-performance racefietsen van Vitus en past deze toe op een frame met tot 45 mm bandenspeling en een vleugje extra flexibiliteit.

De Venon EVO, een kameleon die zich zowel op gravel als op asfalt thuisvoelt, is een allroad fiets in twee smaken: de EVO-GR en de EVO-RS. Beide gebruiken hetzelfde frame, maar de specificaties zijn afgestemd op rijders die meer naar de ene of de andere discipline neigen. Voor wie een op de weg geïnspireerde snelle gravelfiets zoekt, wordt de EVO-GR geleverd met specifieke gravel onderdelen. En voor iedereen die een racefiets zoekt die alles kan, wordt de EVO-RS geleverd met traditionelere, weg-specifieke onderdelen.

Het frame is hetzelfde, maar de keuze ia aan jou: ben je meer het type dat op zoek is naar een wasbord en stof, of geef je de voorkeur aan doortrappen op het asfalt? Met een tweede set wielen heb je het beste van twee werelden!
De keuze is aan jou.

3 voor echte rijders
Als lid van de EVO-familie is de Venon een krachtige carbon allroad fiets, die snelheid en efficiëntie hoog in het vaandel heeft staan. Hier is aerodynamica heel belangrijk. Aan de voorkant van de fiets vind je buisvormen en geïntegreerde kabelgeleiding, geïnspireerd op de ZX-1 EVO aero racefiets.

Aan de achterkant van de fiets vind je inspiratie bij de Vitesse EVO allrounder, met zijn verlaagde staande achtervork en een vergevingsgezinde, carbon layup voor extra meegevendheid als het wegdek niet ideaal is.

De laatste jaren zien we dat de grenzen tussen gravelfietsen en wegfietsen beginnen te vervagen. Rijders eisen meer: meer snelheid, meer speling, meer veelzijdigheid en minder poeha. De Venon EVO is het antwoord op die eisen!

De Venon EVO komt voort uit de overtuiging dat veelzijdigheid, vermogen en snelheid elkaar niet mogen uitsluiten. De invloed van gravelracen en -rijden op de wielersport is op zijn minst indrukwekkend te noemen, met een bereik dat in bijna elke hoek van de sport voelbaar is. Voor fietsingenieurs betekende dit een verbazingwekkend snelle leercurve in hoe fietsen moeten worden ontworpen, en hoe fietsers ze willen gebruiken.

Wat begon als afgezwakte geometrie met een lange wielbases, lage trapashoogtes en slacker voorkant, is uitgegroeid tot een vraag naar fietsen die het evenwicht vinden tussen veelzijdigheid op gravel en hoge prestaties op de weg. Wie op gravel rijdt, rijdt vaak ook op de weg, en omgekeerd. Ze willen snel gaan, overal! Dus waarom geen fiets maken, die hen in beide werelden goed van pas komt?

Het begon met het idee om een fiets te ontwikkelen die geen volwaardige racefiets was, maar ook geen avontuurlijke gravelfiets. De Venon ligt ergens in het midden; in de niet onbekende, maar nog relatief ongedefinieerde allroad categorie.

Zoals elke goede allroad fiets, heeft hij ruimte voor dikke banden tot 45 mm en solide modderspeling. Maar hij heeft zich ook laten inspireren door zijn broers in de EVO-lijn, de ZX-1 en Vitesse racefietsen. De voorkant van de Venon is gebaseerd op de ZX-1, met aerodynamische buisvormen en geïntegreerde kabelgeleiding, want ook op gravel is aerodynamica belangrijk. Aan de achterkant van de fiets vind je inspiratie bij de Vitesse EVO allrounder, met zijn verlaagde staande achtervork en een vergevingsgezinde, carbon layup voor extra meegevendheid als het wegdek niet ideaal is.

Net als het frameontwerp, vind ook de allroad geometrie van de Venon zijn balans tussen de weg en gravel. Zijn framematen zitten ingeklemd tussen de agressievere high-performance geo van de EVO racefietsen en het veelzijdigere, comfortabelere ontwerp van het Substance adventure gravel frame. Het plaatst je nog steeds in de optimale lichaamshouding om vermogen te leveren en aerodynamisch te zijn, maar het is redelijker voor lange ritten op twijfelachtige wegen.

Voor wie is deze fiets?
Gemaakt voor snelle, uitdagende ritten op gravel of asfalt, is de Venon EVO een no-nonsense allroad fiets, ontworpen om overal te presteren; van de Flint Hills van Kansas tot het puntige einde van je groepsrit op zondagochtend.

Deze een "quiver killer" noemen is een cliché wat te ver gaat, maar het is een fiets die presteert voor rijders, die in meerdere disciplines actief zijn. Hij is gemaakt voor roadies die graag op gravel spelen, voor op de weg rijdende gravelfans en iedereen daartussen!

Voor Vitus is de Venon EVO een "één fiets, twee wielstellen"-situatie gebleken. Eén set wielen is ingesteld voor gebrik op de weg, de andere voor gravel. Kies je favoriet voor de dag en op welk rubber hij ook rolt, de Venon haalt het maximale uit wat jij in de pedalen stopt.

Eén fiets, twee persoonlijkheden - dit is je weg, zonder beperkingen.
Deze Vitus Venon EVO-RS Rival eTap is voorzien van Sram's 1x Rival eTap AXS 12-speed elektronische aandrijving. Hij maakt gebruik van een intern gerouteerde cockpit, aangepast balhoofd en geïntegreerde vork voor maximale efficiëntie en wordt standaard geleverd met Micheline Power Gravel 700x40c banden die snel rollen en iets breder zijn voor comfort en grip. Het Venon EVO frame is geschikt voor banden tot 45 mm, maar het vlotte racefiets-gevoel van deze fiets werd niet opgeofferd in de naam van speling.

Alle modellen uit de serie Vitus Venon laten zien

In het kort

Gewicht (ca.)
Gewicht (ca.)
8,30 kg
Remsysteem
Remsysteem
Hydraulische schijfrem

Uitrusting

Doel
Gravel
Geslacht
Heren, Dames
Belangrijkste informatie
Totaal aantal versnellingen:
12
Type:
Geen e-bike
Frame
Model:
Race
Materiaal type:
Carbon
Andere functies:
SL UD carbon, interne kabelgeleider, steekas 172 mm totale lengte, 14 mm draadlengte, M12 x P1.5, draadsteek
Levering
inclusief pedalen:
Nee
Afmetingen
Gewicht (ca.):
8,30 kg
Vork
Model:
Starre vork
Materiaal:
Carbon
Achterderailleur
Type aandrijving:
Kettingschakeling
Aantal versnellingen:
12
Merk:
Sram
Type:
Rival Etap AXS
Versnellingshendel
Model:
SRAM Rival eTap AXS
Tandwiel
Model:
Sram Rival D1 DUB, lengte XS: 165 mm / S: 170 mm / M-L: 172,5 mm / XL-XXL: 175 mm
Overbrenging blad 1:
40 tanden
Trapas
Model:
SRAM DUB BB386
Model:
Cartridge
Ketting
Model:
SRAM Rival D1
Tandkrans
Overbrenging tandkrans (tanden):
10-44 tanden
Model:
Sram XG 1251 D1 Xplr
Remmen voor
Merk:
Sram
Type:
Rivaliserende eTap AXS D1
Remsysteem:
Hydraulische schijfrem
Remschijfdiameter:
140 mm
Remmen achter
Merk:
Sram
Type:
Rival eTap AXS D1
Remsysteem:
Hydraulische schijfrem
Remschijfdiameter:
140 mm
Stuur
Model:
Racestuur
Model:
Prime Orra, Bereik: 76,5 mm, breedte XS - S: 400 mm / M-L: 420 mm / XL-XXL: 440 mm
Materiaal:
Carbon
Stuurpen
Model:
A-Head
Model:
FSA NS SMR, 31,8 mm klem, - 6°, lengte XS: 90 mm / S: 100 mm / M-L: 110 mm / XL-XXL: 120 mm
Materiaal:
Aluminium
Balhoofdstel
Balhoofd:
FSA, OD46, 1 1/8" - 1 ½", 41.8 / 28.6 - 52 / 40
Zadel
Zadel:
Vitus Race Performance
Zadelpen
Model:
Patentsteun
Diameter:
27,20 mm
Type:
Prime Primavera
Materiaal:
Carbon
Velgen
Model:
Prime Primavera 44
Materiaal:
Carbon
Model:
V-profiel
Afmetingen (inch):
28 inch
Band voor
Afmetingen (inch):
28
Bandbreedte:
40,00 mm
Model:
Michelin Power Gravel TS TLR
Band achter
Afmetingen (inch):
28
Bandbreedte:
40,00 mm
Model:
Michelin Power Gravel TS TLR
Modeljaar
2023
Artikelnummer
2030319
EAN
5056389509004

Meningen van klanten

Geef je mening. Beoordeel als eerste dit product