Productomschrijving
Wilier Jena Hybrid, groen (green/white/matt)
De beschrijving van dit product is automatisch vertaald. Onze excuses voor eventuele fouten.
Als gevolg van knelpunten en vertragingen in wereldwijde toeleveringsketens, is het mogelijk dat de fabrikant afzonderlijke onderdelen van de oorspronkelijke specificaties heeft vervangen door onderdelen van minstens gelijkwaardige, of zelfs hogere kwaliteit. De geleverde fiets kan in individuele gevallen dus iets afwijken van de afbeeldingen in onze shop.
Jena Hybrid heeft een carbon monocoque frame en vork. De geometrie van het frame is vergelijkbaar met die van de Jena en biedt een prestatiegerichte endurancerit in combinatie met een comfortabele rijpositie voor lange uren in het zadel. De Jena Hybrid heeft traditionele onderdelen zoals hydraulische schijfremmen, een 11-speed transmissie en carbon of aluminium velgen. Het enige onderdeel dat is toegevoegd aan de traditionele configuratie is de achternaaf met daarin de Ebikemotion motor van 40 Nm ter ondersteuning van het trappen. De motor wordt gevoed door een 250 Wh batterij die perfect geïntegreerd is in de onderbuis van het frame. De bediening van het systeem (aan, uit en bewaking) wordt geregeld met de iWoc-knop op het stuur, waarmee de rijder de verschillende ondersteuningsstanden van de Jena Hybrid kan kiezen.
Bruikbaarheid
Er zijn praktisch geen grenzen aan de bruikbaarheid van de Jena Hybrid en aan de beschikbare configuraties. De ruimte tussen frame/vork en wielen maakt het mogelijk om royale banden te monteren op 28" wielen of 650B MTB wielen. Met 28" wielen kun je banden tot 44 mm breed monteren, terwijl je met 650B MTB wielen 48 mm brede banden kunt monteren, gelijk aan 1,95" (getest op Vittoria banden). Er zijn talloze steunen beschikbaar waarmee je flessenhouders, tassen, dragers en spatborden kunt monteren. Op de voorvork kun je bijvoorbeeld twee bidonhouders of een lowrider bagagedrager monteren.
Het gevoel van een normale gravel bike
De motor zit in de naaf van het achterwiel, zodat de maat van de trapas overeenkomt met die van een gewone fiets. Hierdoor kun je standaard kettingbladen monteren. Deze oplossing behoudt het trapgevoel van een traditionele fiets.
Duitse uitmuntendheid
Onze Ebikemotion-divisie werkt samen met Mahle, leider op het gebied van autotechnologie, om enkele van de lichtste en best geïntegreerde trapondersteuningssystemen op de markt te ontwikkelen en te produceren.
Net als op een gewone fiets
De X35+ PAS omvat een reeks onderdelen die naadloos in de nieuwste racefietsen kunnen worden geïntegreerd. Met een totaal gewicht van slechts 3,5 kg (motor, accu, kabels en controller) is het een van de lichtste PAS op de markt. Onze X35+ versie maakt gebruik van het ANT+ communicatieprotocol om verbinding te maken met de meest geavanceerde cyclocomputers op de markt.
Motor in achternaaf
De aandrijfmotor is geïnstalleerd in de naaf van het achterwiel en schakelt de ondersteuning vloeiend en geruisloos in. Wanneer je stopt met trappen of je snelheid boven de 25 km/u komt, stopt de krachtafgifte zonder dat je remwrijving voelt.
Zacht vermogen
Het koppel van 40 Nm is perfect voor gebruik op de weg of lichte gravel. Dit uitgebalanceerde vermogen helpt de levensduur van de batterij beter te beheren op snellere en meer competitieve routes. De sensatie wanneer de ondersteuning wordt ingeschakeld is vergelijkbaar met wanneer iemand de fiets een zetje geeft op een heuvel of bij een staande start.
250 Wh batterijcapaciteit
Bescheiden capaciteit, perfect voor lichtgewicht fietsen met trapondersteuning zoals onze Hybrid serie. De batterij is klein en kan gemakkelijk in de onderbuis worden opgeborgen. De totale capaciteit van het systeem geeft je gemoedsrust voor uitstapjes met grote hoogteverschillen.
Vergroot je afstand
Extra accuduur vergroot je fietshorizon. De accucapaciteit verhoogt de vermogensafgiftetijd met ongeveer 80%. De extra batterij kan aan de zitbuis worden bevestigd met de klinknagels voor de tweede bidonhouder.
ANT+ connectiviteit
Het systeem gebruikt ANT+ om te communiceren met apparaten van derden. Dit levert allerlei extra informatie op die kan worden weergegeven op de nieuwste fietscomputers, zoals Garmin en Polar.
Effectief duwen
Het maximale vermogen van 250 W van de echt lichtgewicht motor verhoogt de effectiviteit van het trappen. De motor schakelt in volgens de vermogenscurve op basis van hoe je de fiets gebruikt. De cadans zorgt voor vloeiende en effectieve kracht zonder gevoel van weerstand.
Special Features
Bereik
Kan ik 50 kilometer lang rijden met een acculading, of zelfs 120? Voor iedereen die geïnteresseerd is in e-bikes, is dit belangrijke informatie. Fabrikanten proberen zo realistisch mogelijk aan te geven wat het maximale bereik is van een volledige acculading, in de praktijk hangt dit echter af van veel factoren. Naast de motor horen hier ook de energie-inhoud (400 of 500 Wh), het gebruik en de leeftijd van de accu bij. Maar ook het gewicht, je zithouding, rijstijl (startfrequentie, cadans) en het gekozen ondersteuningsniveau (Eco, Tour, Sport, Turbo) hebben een grote invloed. En niet in de laatste plaats beïnvloeden het profiel van het wegdek (hellend of vlak), de ondergrond (asfalt of ongeasfalteerd), de wind (tegenwind, rugwind) en het bandenprofiel het reële bereik. Dit maakt het uiterst moeilijk om nauwkeurige en betrouwbare informatie te verstrekken.