Productomschrijving
Campagnolo Bora Ultra WTO 45 DB DCS Wielset 28" 12x100/142mm N3W 9-12-speed Clincher TLR
De beschrijving van dit product is automatisch vertaald. Onze excuses voor eventuele fouten.
De Bora Ultra WTO 45 van Campagnolo heeft een perfecte balans tussen snelheid, wendbaarheid en stabiliteit, waardoor hij de beste keuze is voor allrounders. Het veelzijdige velgontwerp houdt rekening met de rijomstandigheden op de weg, niet alleen met die welke in de windtunnel worden gegenereerd, en het resultaat is een velgvorm die de stromingsweerstand op de meest efficiënte manier vermindert.
De Bora Ultra WTO 45 is nu nog lichter, mede dankzij de Hand Made Ultra-Light Carbon (H.U.L.C.)-constructie, en heeft dunnere elliptische aerospaken en verborgen nippels om door de lucht te helpen snijden. Het carbon naafhuis met exclusief Campagnolo design is stevig bevestigd op een aluminium flens en de geïntegreerde spaakzittingen zorgen voor een perfecte uitlijning. Een unieke C-LUX afwerking en een nieuwe, subtiele Bora Ultra graphic maken de wielen elegant en stijlvol.
De keramische CULT-lagers van Campagnolo draaien moeiteloos rond in zowel de aerodynamische carbon voornaaf als de aluminium achternaaf. De oversized achtervrijwiel met 36 tanden is compatibel met N3W, XDR en HG standaarden. Ontworpen voor bandenbreedtes vanaf 23 mm, aerodynamisch geoptimaliseerd voor banden van 25 mm.
Onmiskenbare efficiëntie
De totale efficiëntie van de wielen wordt bepaald door het overwinnen van de luchtweerstand, de rolweerstand en de effecten van gewicht en helling. De rolweerstand is lager met dit velgprofiel met een interne velgkanaalbreedte van 19 mm, vooral met banden van 25 mm of 28 mm, maar de aerodynamica is geoptimaliseerd met 25 mm. Met een systeemgewicht van 87 kg bedraagt de rolweerstand van een 25 mm band bij 40 km/h: Tubular banden 30 watt, clincher banden 28 watt, tubeless 25 watt. Daarom heeft de Bora Ultra WTO velgen met 2-way fit voor tubeless, tubeless ready of clincher banden.
Perfecte uitlijning
Campagnolo perst de gaten van de nippels en ventielen rechtstreeks in de velgen, zodat het koolstofvezel niet achteraf hoeft te worden uitgeboord. Elk spaakgat heeft een interne zitting voor de nippel, gestript uit het gelaagde carbon van de velg en speciaal ontworpen met de juiste hellingshoek voor aansluiting op de naaf. De Aero Mo-Mag nippels zijn perfect uitgelijnd met elke spaak en maken een zeer precieze wielmontage mogelijk met minder plaatselijke spanningen en een verbeterde vermoeiingssterkte.
Stop en Go
Alle nieuwe Bora Ultra WTO wielen zijn ontworpen voor AFS remschijven (centrelock compatibel). Het exclusieve G spaaksysteem van Campagnolo verbetert de overbrenging van het aandrijfkoppel. De keramische CULT-lagers die door de Bora Ultra WTO-naven worden gebruikt, zijn 5 ½ keer soepeler dan standaard stalen lagers. De overmaatse 36 tands tandheugel freewheel is responsief, zeer duurzaam en compatibel met N3W, XDR, HG freewheel bodies.
CULT - Keramiek Ultieme Niveau Technologie
De beste keramische lagers van Campagnolo worden alleen gemonteerd op de beste naven en crankstellen. Zij vormen een duidelijke verbetering ten opzichte van alle andere kampen. Hun hoogwaardige keramische kogels zijn ongelooflijk rond en duurzaam, draaiend in slijtvaste roestvrijstalen kogelbanen die zijn ontworpen met micrometer precisietoleranties om hun efficiëntie en duurzaamheid te maximaliseren. Ze trekken niet krom en tasten niet aan, leveren gelijkblijvende prestaties en hoeven alleen regelmatig te worden schoongemaakt en gesmeerd met lichte synthetische olie. CULT lagers hebben een 40 % lagere wrijvingscoëfficiënt dan afgedichte standaardlagers en kunnen in tests 5,5 keer langer ronddraaien.
G3 -Geometrie
Campagnolo's exclusieve G spaakconfiguratie omvat groepen van drie parallelle spaken met rechte koppen, gerangschikt in een 2:1 verhouding. Door het aantal spaken aan één kant te verdubbelen, kunnen wielen met G3-Technologie de asymmetrie van het aandrijfsysteem en de daarop werkende remkrachten tegengaan, wat resulteert in een meer symmetrisch rijgedrag en een betere verdeling van de belasting. De energieoverdracht en laterale stijfheid zijn verbeterd en de spaakspanning is geoptimaliseerd, waardoor de spanning wordt verminderd en de duurzaamheid toeneemt. Alle Campagnolo wielen met schijfremmen gebruiken G G3-Einspeichung, waarbij het voorwiel meer spaken heeft aan de schijfremkant en het achterwiel dubbel gespaakt is aan de aandrijfkant.