Productomschrijving
DT Swiss PR 1400 Dicut 32 Oxic Achterwiel 28"/18 Alu 130/5 mm, grijs (graphite)
De beschrijving van dit product is automatisch vertaald. Onze excuses voor eventuele fouten.
Het OXiC-productassortiment van DT Swiss groeit. Samen met de populaire PR 1400 DICUT 21 OXiC wordt de nieuwe PR 1400 DICUT 32 OXiC het speerpunt van de aluminium wielen van DT Swiss. De zogenaamde OXiC-keramische oppervlaktecoating van de wielen zorgt voor een remvermogen dat tot nu toe onbekend was bij de velgremmen. De brede, stabiele velg met een middelgroot profiel draagt aanzienlijk bij aan de lange levensduur en betrouwbaarheid van dit wielstel. Met de mogelijkheid om de wielen te combineren met tubeless banden, worden een groot comfort en grip toegevoegd aan de rijeigenschappen van dit wielstel.
Ratchtetsysteem /36 T / 10° drukhoek van 10°
Het gepatenteerde vrijloopsysteem met zeer precieze tandriemschijven garandeert een maximale belastbaarheid en betrouwbaarheid. Dankzij het concept zonder gereedschap is het systeem zeer eenvoudig en snel te onderhouden. Het beste koppeloverbrengingssysteem met het laagste gewicht en hoogwaardige lagers met een zeer lage wrijving dankzij de eenzijdige afdichtingen.
Pro Lock
Bij het Pro Lock proces wordt een gepatenteerde tweecomponentenlijm in de tepeldraad geïnjecteerd, waardoor de constructie van extreem duurzame waaiers mogelijk wordt. Zodra de nippels zijn ingeschroefd, wordt de lijm geactiveerd en droogt deze na ca. 6 - 7 uur volledig uit bij kamertemperatuur. Meervoudig opnieuw centreren is zonder problemen mogelijk, waarbij de kleefkracht bij elke hercentrering iets afneemt.
Oxische technologie
Het OXIC-proces beschrijft een elektrochemische keramische coating die de velgoppervlakken zeer hard en resistent maakt. Het resultaat is een edele, matzwarte afwerking die uitstekende remeigenschappen heeft en tegelijkertijd de slijtage aan de velg tot een absoluut minimum beperkt. De keramische laag wordt geproduceerd door een proces dat lijkt op het anodiseren door de rand in een elektrolytoplossing onder te dompelen en tegelijkertijd de elektrische spanning tussen de velg als één elektrode en het vat als de andere aan te brengen. Het belangrijkste verschil tussen anodiseren en OXIC is de miljoenen plasmaontladingen die optreden tussen het elektrolyt en de rand, waarbij een hogere temperatuur en druk op de zich ontwikkelende oxidelaag wordt uitgeoefend. Hierdoor smelt de oxidelaag, wordt deze vloeibaar en stolt weer. Dit proces transformeert de amorfe (niet uitgelijnde) structuur in een kristallijne (uitgelijnde) structuur. Daarom is OXIC zo hard en slijtvast.
Details
- ASTM-indeling: 2