Productomschrijving
DT Swiss XRC 1501 Spline Carbon Cross Country Voorwiel 29" Disc CL
Ontworpen voor moderne XC-cursussen - een 240-naaf met een 30 mm carbonrand - supersnel!
De XRC 1501 SPLINE ONE-wielen zijn speciaal afgestemd op de prestatiebewuste crosscountry-rijder en laten niets te wensen over. De lichte, 30 mm brede carbon velgen bieden de ideale ondersteuning voor moderne XC-banden. Ze rollen op beproefde en super betrouwbare 240 naven met RATCHET EXP freewheels, die elk beetje energie omzetten in voorwaartse beweging door middel van koudgesmede spaken en een hoogwaardige wielconstructie.
Buisloze technologie
Alle DT Swiss loopdraden zijn buisloos en de ASM-versies worden geleverd met gemonteerde buisloze tape en de bijbehorende ventielen. Tubeless kant en klare velgen van DT Swiss hebben nog meer voordelen ten opzichte van conventionele velgen. Dankzij het ontwerp van de dwarsdoorsnede springt de band op zijn plaats wanneer hij wordt opgepompt, zodat in de meeste gevallen alleen een normale statiefpomp nodig is. Het uitgekiende profielpatroon van de DT Swiss velgen zorgt ook onder zware rijomstandigheden voor een precieze en veilige passing van de band.
Pro Lock Technologie
Bij het Pro Lock-proces wordt een gepatenteerde tweecomponentenlijm in de schroefdraad van de nippel gespoten, waardoor de constructie van extreem robuuste wielen mogelijk wordt. Zodra de nippels zijn vastgeschroefd, wordt de lijm geactiveerd, die na ongeveer 6 - 7 uur bij kamertemperatuur volledig uithardt. Meervoudige hercentrering is zonder problemen mogelijk, waarbij de kleefkracht bij elke hercentrering licht afneemt.
Ratchettechnologie
Het gepatenteerde vrijloopsysteem met uiterst precieze tandkatrollen garandeert een maximale belastbaarheid en betrouwbaarheid. Dankzij het no-tool concept is het systeem zeer eenvoudig en snel te onderhouden.
30 MM-bekbreedte - minder rolweerstand
Cross Country wielen zijn ontworpen om snel te zijn. Het is daarom belangrijk om alle weerstand waar mogelijk te verminderen. Op ongelijkmatige oppervlakken kan de rolweerstand tot 69 % van de totale weerstand bedragen. De rolweerstand wordt gedefinieerd als rolweerstandscoëfficiënt x gewicht x zwaartekrachtsversnelling. De coëfficiënt wordt bepaald door de wielmaat, de dwarsdoorsnede van de band, de eigenschappen van de band, de bandenspanning, het loopvlak en de ondergrond. De meeste van deze factoren kunnen niet door het wiel worden beïnvloed, maar wat we wel kunnen aanpassen is de bandsteun. Een bredere velg verbetert de ondersteuning van de band en maakt een lagere luchtdruk mogelijk, wat resulteert in een lagere rolweerstand op oneffen ondergrond.
Details
- ASTM-indeling: 3