Productomschrijving
Orbea Gain M20 FlatBar, groen (ice green/black)
Als gevolg van knelpunten en vertragingen in wereldwijde toeleveringsketens, is het mogelijk dat de fabrikant afzonderlijke onderdelen van de oorspronkelijke specificaties heeft vervangen door onderdelen van minstens gelijkwaardige, of zelfs hogere kwaliteit. De geleverde fiets kan in individuele gevallen dus iets afwijken van de afbeeldingen in onze shop.
Verbeter uw uitgang
De Gain is ontwikkeld om uw rit meer ontspannen en dus nog aangenamer te maken. Met het "Enough Power" concept heeft Orbea een uitzonderlijk lichte, sportieve en wendbare fiets ontwikkeld. Een fiets die alle uitdagingen van de weg aan kan.
De winst erkent uw inspanning en ondersteunt uw ambitie om kilometers te maken. De systeeminterfaces zijn modern en intuïtief. Alle storende elementen zijn tot een minimum gereduceerd en wat overblijft is een unieke rijervaring waar je samen met de Gain intens van kunt genieten.
ICR PLUS
Ongeacht of het mechanische of elektronische versnellingen zijn: alle kabels, snoeren en draden lopen onzichtbaar onder de stuurpen door de balhoofdbuis in het frame. En dit alles zonder extra wrijving of onaangenaam gerammel. Alle Orbea racefietsen bieden deze oplossing met OC-geïntegreerde stuurpennen.
Geïntegreerd verlichtingssysteem
Dat is magie! Het volledig geïntegreerde verlichtingssysteem is een ander hoogtepunt waarmee de Gain uw tochten verrijkt. Dankzij de verlichting vooraan en achteraan trekt de fiets zowel overdag als 's nachts de aandacht naar u toe en zorgt hij zo voor extra veiligheid. Met continu licht en het optionele grootlicht is de Gain klaar voor toertochten op de weg.
Zadelpenklem
De in het frame geïntegreerde klem voor de zadelpen slaat niet alleen optisch een goed figuur, maar verbetert ook de aerodynamica.
E-Bikemotion X35 Plus
Het hart van de Gain, de achternaafmotor, is de sleutel tot het "Enough Power"-concept. Het geavanceerde aandrijfsysteem biedt betrouwbare, soepele motorondersteuning op niveaus die ontworpen zijn om uw rit te vergemakkelijken, maar niet om deze te bepalen. En omdat de motor direct op de achternaaf is geplaatst, kunt u trappen wanneer de motor niet in gebruik is, zonder het gevoel te hebben dat u wordt voortgetrokken. De Gain heeft een geavanceerd algoritme voor het simuleren van het koppel om de op het pedaal uitgeoefende kracht optimaal te ondersteunen. Met andere woorden: deze fiets ondersteunt je precies wanneer je dat nodig hebt - en bespaart energie wanneer je trapt.
Geïntegreerde batterij
De accu is een van de meest in het oog springende onderdelen van een e-bikesysteem, en daarom heeft Orbea er alles aan gedaan om deze zo klein, licht en discreet mogelijk te maken. Het "Enough Energy"-concept van Gain biedt de berijder voldoende batterijvermogen, maar niet meer. Dit voorkomt omvangrijke accu's met te veel vermogen.
Geïntegreerde afdekking
De Gain heeft slechts een enkele externe kabelverbinding om het achterwiel te kunnen verwijderen. De kabel loopt strak onder de achtervork door en is verborgen achter een onopvallend geïntegreerde beschermhoes. De toegang tot de batterijaansluiting onder de trapas is ook bijna onzichtbaar en de sierrand op de stuurpen zorgt voor een naadloze overgang naar de bovenbuis. Het zou immers een verspilling van liefde zijn om een fiets te ontwikkelen die geweldig rijdt en geen aandacht te besteden aan de kleine details in het ontwerp.
IWOC One & Display
Het controlecentrum van de Gain bestaat uit een elegante en discrete knop op de bovenbuis en een fietscomputer die op de stuurpen is gemonteerd. Met de eenvoudige iWoc ONE-interface kunt u het systeem in- of uitschakelen, de mate van motorondersteuning controleren en de resterende acculading controleren. De kleurrijke LED-lampjes geven u alle informatie die u nodig hebt.
PAS-sensor
De evenwichtige, soepele motorondersteuning van Gain vereist een geavanceerde sensor. Past perfect bij de elegante en onopvallende e-bike: Een pedaalsensor (PAS) is verborgen in de eindring van de cassette. Hij meet hoeveel kracht u op het pedaal uitoefent en past het motorvermogen daarop aan.
Special Features
Bereik
Kan ik 50 kilometer lang rijden met een acculading, of zelfs 120? Voor iedereen die geïnteresseerd is in e-bikes, is dit belangrijke informatie. Fabrikanten proberen zo realistisch mogelijk aan te geven wat het maximale bereik is van een volledige acculading, in de praktijk hangt dit echter af van veel factoren. Naast de motor horen hier ook de energie-inhoud (400 of 500 Wh), het gebruik en de leeftijd van de accu bij. Maar ook het gewicht, je zithouding, rijstijl (startfrequentie, cadans) en het gekozen ondersteuningsniveau (Eco, Tour, Sport, Turbo) hebben een grote invloed. En niet in de laatste plaats beïnvloeden het profiel van het wegdek (hellend of vlak), de ondergrond (asfalt of ongeasfalteerd), de wind (tegenwind, rugwind) en het bandenprofiel het reële bereik. Dit maakt het uiterst moeilijk om nauwkeurige en betrouwbare informatie te verstrekken.