Fietsen Online Shop - Bikester
Magazijnopruiming – kortingen tot 80%1
GRATIS RETOURNEREN
Gratis Levering vanaf €996

Retouren & restitutie


Hoe maak ik een retourlabel aan voor kleinere producten?

Wij betreuren het dat je met een bij ons gekocht product niet tevreden bent. Je kunt het product weer in de originele verpakking verpakken en retour sturen bij een post punt bij jou in de buurt.

Je kunt het retourlabel zelf aanmaken. Voer in dit formulier alleen je factuurnummer en je postcode in en druk op de knop 'Retourlabel aanmaken'.

Let op: Een UPS retourlabel kan niet gescand worden bij Bpost. Je dient de retourzending af te geven bij een UPS post punt. Indien er alsnog wordt verzocht voor de retourzending te betalen, dien je contact met ons op te nemen.

Retourzending makkelijk gemaakt - zo verzend je een product aan ons terug:

  1. Verpak het product zorgvuldig - het liefst in de orginele verpakking.
  2. Print het retourlabel uit, pas het aan, aan de scheidingslijn en plak het zichtbaar op de adreskant van het pakketje.
  3. Vul het retourformulier in en voeg deze bij het pakket. Is er bij het door jou teruggestuurde product een defect? Noteer deze informatie dan zo gedetailleerd mogelijk.
  4. Je kunt het product weer in de originele verpakking verpakken en retour sturen bij een post punt of een Bpost punt bij jou in de buurt.

Wij raden u aan om contact met ons op te nemen indien u op een andere wijze uw wens tot herroepen wil kenbaar maken (zie hiervoor artikel 6 van onze algemene voorwaarden) of indien u grote onderdelen (zoals een fiets) wil terugsturen.

Wat gebeurt er als ik het bestelde product toch niet wil hebben of het niet past?

Bij onlinebestellingen heeft u 14 dagen herroepingsrecht, ingaande na de dag van het ontvangen van de goederen, met uitzondering van goederen die we volgens u specificaties samengesteld hebben, goederen die duidelijk zijn afgestemd op uw persoonlijke voorkeuren of goederen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.

Let u er alstublieft op dat wij geen direct omruilproces hebben. Als u een omgeruild artikel in een andere kleur of maat wilt hebben, moet u deze opnieuw bestellen in onze onlineshop.

Hoe werkt een retourzending?

Het spijt ons, dat u met een van onze producten niet tevreden bent. Uiteraard kunt u in zo'n geval gebruik maken van uw retourrecht.

Voeg alstublieft de ingevulde retourbon bij uw product. Wanneer het retourformulier niet wordt bijgesloten, kan het onder omstandigheden langer duren voor uw retourzending is verwerkt.

Na aankomst van uw retourzending in ons logistiek centrum, wordt uw retourzendeng volgens uw gegevens op de retourbon, verwerkt.

Houdt u er alstublieft rekening mee, dat dit proces een aantal dagen in beslag nemen kan.

Bij vergoedingen van bestellingen die betaald zijn door middel van een eigen overboeking, wordt het bedrag handmatig op uw rekening teruggestort. Vermeldt daarom alstublieft de rekeninghouder, het IBAN bankrekeningnummer en de BIC code op uw retourbon.

Bij bestellingen die met creditcard of paypal zijn betaald, wordt het bedrag automatisch op uw creditcard of paypalaccount teruggeboekt.

Wat gebeurt er als ik meerdere artikelen terug wil sturen?

Natuurlijk kunt u ook meerdere artikelen in een zending aan ons retour sturen.

Zodra we de geretourneerde artikelen ontvangen hebben, en uw retour in ons logisitieke centrum verwerkt wordt, ontvangt u de afgesproken vervanging of vergoeding. Let er wel op, dat dit tot vijf werkdagen kan duren. Uiteraard houden we u per e-mail op de hoogte over de status van uw retourzending en over het verdere verloop hiervan.

Bedenk alstublieft hierbij wel, dat bij het tegelijkertijd terugsturen van meerdere artikelen, deze onder andere in onze producten-terugname van elkaar gescheiden worden. Ze krijgen dan elk een eigen voortgang en u ontvangt voor elk product een apart bericht en vergoeding.

Wilt u artikelen uit verschillende bestellingen terugsturen? Dan kunt u deze in één zending samenvoegen. Voeg alstublieft de gevraagde retourbonnen er goed zichtbaar bij, zodat de artikelen aan de juiste bestellingen gekoppeld kunnen worden.

Kunnen CDs, DVDs of Blu-ray teruggeven of omgeruild worden?

De volgende producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht: de levering van verzegelde audio- en verzegelde video-opnamen en verzegelde computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken.

30 dagen retourrecht

Naast het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen, bestaat er bij ons ook een vrijwillig retourrecht van 30 dagen, dat niet conflicteert met het wettelijke herroepingsrecht.

Binnen deze periode, kunt u producten aan ons terugsturen. Tot aan de afloop van het wettelijke herroepingsrecht, gelden uitsluitend de daaraan verbonden voorwaarden. Verder wordt het wettelijke herroepingsrecht niet veranderd door het vrijwillige retourrecht van 30 dagen en blijven uw rechten dus gewoon bestaan zoals ze wettelijk zijn vastgelegd.

De dertig dagen beginnen met de ontvangst van uw producten. Zo heeft u na het afgelopen van het wettelijke herroepingsrecht, nog 16 dagen de tijd om uw producten aan ons terug te sturen.

Let er alsjeblieft wel op, dat we alleen ongebruikte artikelen terugnemen kunnen. Let er daarbij ook op, geen stickers te verwijderen of het artikel vies te maken of te beschadigden. Het product mag geen gebruikerssporen hebben.

Bij wie kan ik terecht voor mijn technische vragen?

Fietsen met bijbehorende accessoires zijn complexe producten waarbij aanvullende informatie zeker welkom is. Voor technische vragen wordt u daarom geholpen door een van de specialisten van onze Klantenservice.

U kunt daarvoor het beste de serviceformulieren gebruiken, zodat u zo snel mogelijk wordt geholpen. Geef in ieder geval uw telefoonnummer door, zodat wij u indien nodig kunnen bellen.

Wij doen onze uiterste best om uw vragen naar tevredenheid te beantwoorden.